Témy firemného blogu

Grafika v móde

09/2016


Inak sa to asi nedá opísať. Grafika, tak ako móda, má svoje sezónne obdobia, v ktorých sú veci "in" alebo "out". No, nemám na mysli materiál, i keď v dnešnej dobe aj ten mení z času - na čas svoje pravidlá. Mám skôr na mysli štýl, ktorý sa používa. Skúsený grafik vie odhadnúť, na základe použitia špecifického dizajnu, v ktorom období bol návrh približne "in". Akosi sme dospeli do štádia, keď sa motivujeme jeden druhým. Možno to má na svedomí fakt, že veľa grafikov, podobne ako ja, pracujú samostatne z domu. Len veľké grafické štúdiá mávajú možnosť si spoločne sadnúť k jednému stolu a voľne diskutovať o návrhu. Ale ani v ich výsledkoch nevidím odlišnosť či jedinečnosť návrhov. Kým pred pár rokmi sa objavovali "v móde" vlnky a kvietky dnes ich vidím len cestou na billboardoch nemenovaného erotického salónu. Po 3D ikonách, momentálne prerážajú ikony s imitovaným, pretiahnutým tieňom. Čo bude "v móde" o pol roka, netuším. Napriek všetkému je potrebné každý projekt brať zjednotlivo a pozerať sa naň z pohľadu zákazníka. Čo potrebuje? Kto sú jeho kľúčový zákazníci? Čo ponúka, kde to (geograficky) ponúka a predovšetkým akým spôsobom plánuje svojich zákazníkov osloviť. Bude to cez internet alebo pomocou tlače? Pri zvážení všetkých dostupných informácií, aj napriek všetkému čo bolo popísané, práve "retro" návrh bude tým pravým návrhom, ktorý zákazník potrebuje.